Folder reklamowy. Wyróżnij swoją firmę.

Folder reklamowy – sposób na prezentację produktów i usług

Folder reklamowy to jedna z najbardziej praktycznych oraz cenionych dróg informowania klientów o produktach i usługach. Ma formę arkusza papieru złożonego jednokrotnie, czyli ma cztery strony do dyspozycji zadruku.  Zadaniem folderu jest prezentacja towarów przy użyciu druku, ilustracji i kolorów.

Folder skupia się na jednym elemencie oferty firmy lub wybranym produkcie. Jest to produkt nieco wyższej klasy niż ulotka i robi lepsze wrażenie na klientach.

Orange PuzzleJeśli posiadasz już logo oraz określone barwy firmowe, grafik projektujący folder powinien to uwzględnić. Utrzymanie reguły identyfikacji wizualnej buduje atmosferę trwałości i zaufania pomiędzy Twoją firmą a klientami.

Pomimo coraz większej powszechności internetu, ciągle te „namacalne” dowody działalności firmy w formie profesjonalnie drukowanych materiałów są najbardziej sugestywne. Wiele osób docenia taką formę kontaktu, ponieważ bez komputera i bez kłopotliwych w percepcji stron www, mogą dokładnie w spokoju, w domu po pracy przeczytać co im oferujesz.

Jaka treść powinna pojawić się najpierw, a które informacje mogą być ukryte wewnątrz folderu reklamowego? Inteligentne opracowanie pozwala na uzyskanie zaskakująco korzystnych efektów. Czy wiedziałeś, że większość ludzi wybiera potrawy z góry bądź z dołu menu? Pewne informacje, które mogą być istotne, zaakcentujmy bardziej od innych. Warto przemyśleć kolejność umieszczanych informacji, tak aby prowadziły potencjalnego klienta drogą, która doprowadzi go z przyjemnością do złożenia zamówienia Twojego produktu czy usługi.

Znając parę takich faktów, można samą kompozycją folderu zapewnić sobie bardzo atrakcyjny zwrot z marketingowych inwestycji.wzrost sprzedaży

Nie przeładuj projektu zbyt technicznym językiem zrozumiałym tylko dla Twojej konkurencji. Pamiętaj o chwytliwych dobrze rozplanowanych nagłówkach. Zaproszenie na promocyjny pokaz firmy, kupon konkursowy bądź też rabat dla klientów z daną ulotką, może znacząco zwiększyć reakcję na Twoją kampanię reklamową.

Ciekawe i efektywne foldery zaprojektują nasi graficy.

Zapraszamy do kontaktu.

Drukarnia Letica

Oceń Wpis

Czcionka i typografia

Dlaczego czcionka i typografia są ważne?

Czcionka to jeden z ważniejszych elementów w przekazie reklamowym. Tworząc logo i identyfikację wizualną firmy, wybieramy już czcionkę, która będzie towarzyszyć nam we wszelkich materiałach reklamowych. Przynajmniej dla spójności odbioru i wzmocnieniu profesjonalizmu firmy być tak powinno, a przynajmniej winien zostać zachowany pewien ład i estetyka przy łączeniu z innymi czcionkami.

Czytelność materiałów reklamowych jak np. wizytówka czy folder reklamowy wpływa w dużej mierze na jego odbiór. Dobrze dobraną czcionkę pod względem kroju pisma, wielkości, grubości dobrze się czyta, nie męczymy przy tym nadmiernie wzroku i chcemy się zapoznać z danym tekstem. To samo dotyczy doboru czcionki i typografii stron internetowych dla zachowania optymalnych właściwości optycznych.

typografiaWybierając czcionkę, pamiętajmy, że w tekstach używamy polskich znaków. Brak znaków diakrytycznych naraża nas na dorabianie ich samodzielnie, co widać w wielu przykładach reklam firm. Typowe rozwiązanie to zasada „jak nie masz ogonka – użyj przecinka”. Dołączane elementy są często niedopasowane do wielkości liter, tworzone z wycinków liter, doklejane z innego typu czcionki.

W języku polskim jest dziewięć liter tworzonych za pomocą znaków diakrytycznych: ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż. Do sprawdzania czy dany font posiada polskie litery diakrytyczne, używa się często zdania: „Zażółć gęślą jaźń”. Jest to najkrótsze znane zdanie, które zawiera wszystkie polskie litery diakrytyczne.

Jako spektakularny przykład zastosowania polskich znaków diakrytycznych niezgodne z jakąkolwiek normą typograficzną i estetyczną mogą służyć banknoty najnowszej emisji.

Sztuka użytkowa zajmująca się estetyką szaty graficznej publikacji to typografia. Inaczej ujmując to ogół zagadnień dotyczących projektowania drukowanych liter i innych znaków pisarskich oraz wzajemnych relacji pomiędzy tymi znakami i grupami znaków.

W opracowaniu graficznym ważne jest poprawne spacjowanie znaków i kerning (regulowanie odległości miedzy 2parami znaków). Błędy w tym zakresie skutkują na przykład tym, że znaki zbyt mocno nachodzą na siebie lub są nierównomiernie rozłożone w słowie, zdaniach. Można sobie wyobrazić połączenie powyższych błędów i tym samym nieestetyczny, nieczytelny wygląd tekstu. Nawet dla laika konstrukcja taka staje się nieprzystępnym opracowaniem.

Projektując materiały reklamowe, warto wybrać doświadczonego grafika, dla którego typografia jest bardzo ważną sprawą i który dobierze nam czcionkę pasującą do klimatu przekazywanych informacji.

Zapraszamy do kontaktu z naszą drukarnią i naszymi grafikami.

www.letica.pl

 

Oceń Wpis

26 maja. Dzień Matki

Zbliżające się święto – Dzień Matki – to jedno z tych wyjątkowych, o których trzeba pamiętać. Święto szczególnie nam bliskiej osoby skłania nas do przemyślenia w jaki sposób, głównie w tym dniu, obdarować ją. Ukochanej, najważniejszej dla nas osobie – naszej Mamie – chcielibyśmy na pewno sprawić przyjemność, pokazać nasz szacunek, za to że dała nam życie, że nas wychowała, że po prostu jest.

Lovely mother and daughter feeding gooses on the lakePodsuwamy Wam kilka pomysłów na ten dzień, a być może, pomoże Wam to w prezentu wyborze :)

Miłą niespodzianką dla naszej Mamy będą odwiedziny jej (jeśli nie mieszkamy już razem), spędzenie z nią wspólnie tego dnia, ucieszymy ją idąc razem na zakupy, do kina, teatru, kawiarni, zabierając ją w ciekawe nowe lub ulubione miejsce.

Jeśli chodzi o podarunki to proponujemy: książkę z ozdobną zakładką, biżuterię, karnet na masaż lub kupon podarunkowy na kosmetyki.Spa and wellness details. Woman hands with manicured nails

Mniej typowym, a bardzo miłym podarkiem będzie kupon na kurs związany z zainteresowaniami Mamy, a może zupełnie coś dla Niej nowego, co pozwoli Mamie spędzać ciekawie wolny czas, np. kurs ceramiki, haftu, fotografii. Jeśli wspomniała kiedyś Wam o takim marzeniu, to macie nieco ułatwione zadanie.

Pamiętajcie, zwłaszcza synkowie, że nawet piękny bukiet kwiatów, ucieszy zapewne Mamę, bo kobiety uwielbiają kwiaty, a zazwyczaj rzadko je otrzymują.

Spring TulipsUczcijmy ten dzień i okażmy naszej Mamie uczucie miłości, jeśli nawet na co dzień wstydzimy się lub nie potrafimy tego zrobić.

Wszystkim Mamom i ich dzieciom życzymy mile spędzonego Dnia Matki.

Drukarnia Letica

Oceń Wpis

Organizacja ślubu. Zaproszenia ślubne

Zaproszenia ślubne

Organizując ślub i wesele, mamy do załatwienia całą listę spraw. Jest to nowe doświadczenie dla nowożeńców, dlatego stres i zbliżająca się data ślubu powodują, że łatwo o czymś zapomnieć.

Jedną z pozycji koniecznych do zorganizowania są zaproszenia i zawiadomienia ślubne. Jest to jedno z tych przyjemnych rzeczy, które dotyczą strony estetycznej.zaproszenie ślubne1

Wybór stylu zaproszeń warto dostosować do całości oprawy organizowanej uroczystości zaślubin i weselnej, zarówno pod względem tematyki jak i kolorystyki.

Możemy wybrać zaproszenia w stylu ekskluzywnym, eleganckim, retro czy humorystycznym. Wiele par chce zindywidualizować swoje zaproszenia poprzez umieszczenie na nim swojego zdjęcia. Mogą być one jednocześnie pamiątką dla gości, dlatego warto postarać się o miłe niestandardowe akcenty.zaproszenie ślubne2

Wszystkie Młode Pary zapraszamy do realizacji swoich projektów w Drukarni LETICA.

Stawiamy przede wszystkim na jakość wykonania zaproszeń ślubnych, dlatego w każde realizowane zlecenie wkładamy całe serce i duszę, dbając o najmniejsze szczegóły. Podpowiemy jak zapisać pliki, aby efekt końcowy był w pełni satysfakcjonujący i niepowtarzalny.

zaproszenia ślubne 3Mamy również do zaproponowania wiele rodzajów własnych projektów. Opieramy się na szerokim wachlarzu, najwyższej jakości papierów ozdobnych – dopasowanych do konkretnych zaproszeń. Do zaproszeń dobieramy również tak samo piękne i eleganckie koperty ozdobne w różnych formatach w różnych kolorach.

O zaproszeniach ślubnych warto pomyśleć odpowiednio wcześniej. Wybór projektu lub opracowanie go samemu może zająć co najmniej kilka dni.

Drukując zaproszenia musimy mieć również sporządzoną już listę gości, aby umieścić ich nazwiska w zaproszeniach.zaproszenia-slubne-smile-2 (1)

Po odbiorze wydrukowanych zaproszeń z drukarni trzeba jeszcze dostarczyć je gościom. Najczęściej odwiedza się gości osobiście, co pozwala przy okazji poznanie się z rodziną narzeczonej/ narzeczonego. Zajmie nam to zapewne sporo czasu, mając na uwadze, że trzeba umówić się z zapraszaną osobą w dogodnym terminie i dojechać do jego miejsca zamieszkania.

Bezpiecznym terminem zadbania o wydruk zaproszeń jest minimum trzymiesięczny okres przed datą ślubu.

Zapraszamy serdecznie do kontaktu z Drukarnią Letica: www.letica.pl

Więcej wzorów zaproszeń ślubnych znajdziecie tutaj,

a w kolejnych zakładkach np. zawiadomienia ślubne, winietki, zawieszki na alkohol, koperty ozdobne.

Oceń Wpis

Jak kojarzona jest Twoja firma? Po co slogan firmowy?

W poprzednich odcinkach dotyczących wizerunku firmy, wybieraliśmy nazwę i logo firmy. Uzupełnieniem ich jest slogan firmowy.

Jest to dodatkowy komunikat dla Twoich klientów o tym, kim jesteś. Jest to element identyfikacji werbalnej, wpływający na budowę wizerunku firmy.Idea

Slogan firmowe to krótki przekaz – motto, dewiza, pokazujące filozofię przedsiębiorstwa. Jest to jednocześnie hasło reklamowe, w którym precyzujemy ideę, uwydatniamy korzyści i benefity marki.

Slogan powinien być przede wszystkim łatwy do zapamiętania i eksponować istotę Twojej marki. Umieszcza się go razem z logo, co powoduje, że nazwa firmy wraz z nim jako całość zapisuje się w pamięci klientów. Dla lepszego efektu pozostania w świadomości odbiorców, przekaz ten najlepiej powtarzać w mediach, materiałach reklamowych.

Hasło reklamowe może rozszerzać znaczenie, dodawać energii i świeżości marce. Akcentujemy nim unikalny charakter firmy, wskazujemy na korzyści, którymi wyróżniamy się na tle konkurencji.

Hasła reklamowe używa się do:kropla w morzu

- przekazania istotnych pozytywnych wartości marki,

- wyrażenia unikalnej wizji, misji firmy,

- skierowania odpowiedniego komunikatu do grupy docelowej,

- wzmocnienia nazwy firmy.

Verba docent, exempla trahunt*. Przykłady pokażą nam dosadniej w czym tkwi sedno sloganu. Wybraliśmy charakterystyczne i ciekawe, najbardziej kojarzone naszym zdaniem slogany:

Think different – Apple

Just do it – Nike

Dobre pomysły, dobry smak – Winiary

Życie ze smakiem – Kamis

Red Bull doda ci skrzydeł

Drukarnia Letica – Z miłości do druku

Jak widać w przykładach, zapis hasła powinien zawierać jedną prostą czytelną ideę. Im silniejsza jest fraza zawierająca główną myśl, tym slogan jest skuteczniejszy.

wzrostPoprzez dodanie lub zmianę sloganu reklamowego w logo, możemy zakomunikować nowe kierunki rozwoju marki, dotrzeć do nowych klientów i rynków, umocnić naszą pozycję rynkową.

Podsumowując: dobry slogan nie jest zły ;) natomiast pozwala szerzej przedstawić w kilku słowach naszą firmę.

Zapraszamy na kolejne odcinki bloga Drukarni Letica: www.letica.pl/blog/

*Seneka, łac. Słowa uczą, przykłady wciągają.

Oceń Wpis

Jak przygotować się do ślubu? Przesądy ślubne

Jak przygotować się do ślubu?

Przesądy ślubne

Przygotowując się do tej niezwykłej uroczystości, jakim jest ślub, trochę z przymrużeniem oka zapraszamy do zapoznania się z przesądami z nim związanymi.

Przesądy ślubne bywają zabawne, ale w polskiej tradycji stanowią nieodzowny element ceremonii ślubnej, czasami nawet dla osób nie wierzących w nie.

młoda para. ślubOkazuje się, że aby mieć udane małżeństwo, należy przestrzegać wiele obyczajów i powinności.

Jednym z najbardziej znanych przesądów jest data ślubu. Dla trwałości małżeństwa najlepiej zawrzeć je w miesiącu z literką „r” w nazwie, o pełnej godzinie, w wybranym dniu tygodnia (np. poniedziałek – zdrowie, wtorek – bogactwo).

Każdy zna przesąd dotyczący ubioru Panny Młodej, aby miała ona coś białego, coś niebieskiego, coś nowego, starego i pożyczonego, co oznacza otrzymanie wszelkich łask i dostatku na nowej drodze życia. Narzeczona powinna kupić swojemu wybrankowi koszulę do ślubu, a on jej pantofelki.

panna młodaSą też mniej znane zwyczaje dot. np. butów, które powinny stać co najmniej jeden dzień przed ślubem na parapecie dla zapewnienia szczęścia. Ubrań, butów, obrączek nie należy dawać innym do przymierzenia, a w pantofelkach i garniturze Młoda Para powinna trzymać pieniądze.

Należy wiedzieć, którą stopą przekraczać próg kościoła (prawą), iść zgodnym krokiem. Obsypani ryżem lub monetami, do tego w domu weselnym przywitają nas chlebem i solą, będziemy mieć zapewnione bogactwo.

Wszystkie te i inne obyczaje, które przekazywane są dalej, stają się już tradycją i choćby jeden element na pewno zagości również na Waszym ślubie. Które z nich są dla Was tradycją i przestrzegacie ich, a które są typowym przesądem?

Organizując ślub i wesele, pamiętajmy przy tym wszystkim, że ważne jest Wasze wspólne uczucie i jeśli nie obsypią Was ryżem, to my już teraz życzymy Wam bogactwa i szczęścia. Jeśli Wy tego pragniecie i w to wierzycie, to żadna brakująca literka nie ma większej mocy od Waszej.

Ze swej strony służymy pomocą w przygotowaniu Waszych indywidualnych zaproszeń i zawiadomień ślubnych, winietek, zawieszek itp., aby upiększyć ten wspaniały moment ślubu.

Zapraszamy na stronę: http://sklep.letica.pl/6-zaproszenia-slubne

lub kontaktu telefonicznego: 500 702 201

 

Oceń Wpis

1, 2, 3 Maja – Święto goni święto

Świętujemy!

1 Maja: Święto Pracy – międzynarodowe święto klasy robotniczej.

W Polsce jest świętem państwowym od 1950 roku.święto

2 Maja: Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej – polskie święto wprowadzone na mocy ustawy z 20 lutego 2004r.

3 Maja: Święto Narodowe Trzeciego Maja – polskie święto ustanowione w 1919r. oraz ponownie w 1990r., obchodzone w rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja Rzeczypospolitej Obojga Narodów. 3 maja 1791 uchwalono pierwszą konstytucję w nowożytnej Europie, a drugą po amerykańskiej na świecie.

Udanego wypoczynku podczas wydłużonego weekendu życzy Drukarnia Letica!

 

Oceń Wpis
Strona 2 z 512345