Jak stać się znaną marką? Część I. Nazwa firmy

Zacznijmy od nazwy.

Dobra nazwa firmy ułatwia stworzenie udanego biznesu i redukuje koszty związane z jego promocją. Zanim zaczniemy swoją przygodę z prowadzeniem firmy, naprawdę warto dobrze przemyśleć kwestie nazwy, ponieważ będzie ona definiować nas i naszą przyszłość. Na jej podstawie klienci wyrabiają sobie pozytywną opinię o jakości produktów czy usług.vision

Jak stworzyć własną nazwę firmy?

1. Określ docelowych klientów.

Wczuj się w swojego przyszłego klienta i pomyśl jakie słowa pasowałyby do niego, jaki byłby Twój idealny klient.

2. Zbuduj bazę słów z pomocą swojego otoczenia biznesowego.

Szukaj inspiracji w określeniach z różnych dziedzin: sportu, sztuki, nauki, mitologii; sięgaj do cech roślin czy zwierząt, które możesz dopasować do charakteru firmy.

3. Obierz kierunek projektu nazwy.

Wybierz nazwę według klucza:

– osobiste – swoje imię i nazwisko albo nazwisko i branża, np. Przeprowadzki Wiśniewscy, Back view of businessman drawing sketch on wallFerrari,

– opisowe – definiuje branżę, w której działasz np. MARRY Catering,

– lokalne – zawiera obszar działania np. Apteka Maltańska,

– tematyczne – prezentuje wizerunek i przemawia do wybranych klientów np. Obiady u Babci, Restauracja Elegance,

– oryginalne – sprawdź w rejestrze Urzędu Patentowego i spisie KRS czy nazwa jest już zarezerwowana prawnie.

4. Przetestuj najlepsze rozwiązania.

Zadzwoń do znajomych i poproś o pomoc w wyborze. Podaj im kilka nazw i zadzwoń ponownie następnego dnia, żeby sprawdzić którą nazwę zapamiętali.

W czym tkwi sedno dobrej nazwy firmy?

Nazwa powinna być charakterystyczna, łatwa do zapamiętania, wpadająca w ucho. Musi być poddana selekcji i dokładnej analizie językowej i prawnej.inspire, motivate, improve, be positive, focus, be creative - a

Z wybraną nazwą firmy możemy podjąć kolejne działania, czyli pomyśleć o identyfikacji wizualnej firmy.

Pomoże Ci w tym Letica. Zapraszamy: www.letica.pl

Zapraszamy na kolejne odcinki bloga.

 

Oceń Wpis

Teczki ofertowe. Jak łatwo i skutecznie zareklamować swoją firmę.

4W obecnych czasach reklamy nigdy dość, jako że reklama jest dźwignią handlu. Tym razem zwracamy uwagę na teczki ofertowe (firmowe), które to mogą być bardzo skutecznym przekazem reklamowym. Na teczkach można umieścić dowolną grafikę, która skutecznie będzie przyciągać uwagę potencjalnego klienta, logo firmy czy chwytliwe motto.

Kiedyś teczki postrzegano jako produkt o czysto funkcjonalnym charakterze i nie dostrzegano ich marketingowego potencjału. Teczka podobnie jak np. firmowy papier listowy umożliwia łatwiejsze zapamiętanie danej marki, stanowi więc szybką i tanią metodę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Estetyka wykonania teczki

Skoro ma ona pełnić funkcje reklamowe, należy zadbać o estetykę i staranność wykonania oraz zastosowaną technologię druku.

6Odpowiedni rodzaj papieru (karton graficzny lub kreda o wysokiej gramaturze w wersji błyszczącej albo matowej) zapewni estetykę i trwałość teczki. Pamiętajmy o odpowiednim wykończeniu teczki. Najlepszym rozwiązaniem jest powleczenie powierzchni lakierem dyspersyjnym, który zabezpiecza nadruk oraz papier przed ścieraniem, a także nie dopuszcza do zblaknięcia kolorów, intensyfikuje połysk oraz głębię matu.

Dodatkowo można również zastosować foliowanie lub położyć wybiórczo lakier UV. Lakierem podkreślimy wybrane elementy szaty graficznej, np. logo firmy. Takie uszlachetnienia druku zwiększają atrakcyjność produktu i są pozytywniej odbierane przez klientów. Punktowe UV często wybierają firmy, które szczególnie dbają o swój prestiż.

Zadania podstawowe teczki ofertowej

Głównym zadaniem teczki firmowej jest przechowywanie lub przekazywanie oraz porządkowanie dokumentów. W zależności od przeznaczenia wyróżniamy teczki na dokumenty, teczki promocyjne oraz konferencyjne, a także cieniutkie teczki ofertowe, do których wkładane są pojedyncze dokumenty jak np. oferty lub zapytania handlowe.

Teczki biguje się (estetycznie zagina podczas zabiegu introligatorskiego) w odpowiednim miejscu. Dane przeznaczenie teczki wyznacza grubość grzbietu teczki (jeśli ma ona pomieścić więcej kartek, będzie grubsza).

5Ciekawy projekt graficzny, spójny z grafiką firmowej wizytówki i innych materiałów reklamowych oraz staranność wykonania teczki ofertowej zapewni nam pozytywny, profesjonalny wizerunek i będzie świetną reklamą naszej firmy. Materiały reklamowe i dokumenty przekazywane w estetycznej teczce ze specjalnym miejscem na wizytówkę podnoszą również atrakcyjność oferty i poprawiają nasz wizerunek w oczach klientów.

Prezentujemy teczki ofertowe, które wykonaliśmy w naszej Drukarni Letica.

Chcemy wydrukować również Tobie atrakcyjną teczkę firmową.

Zapraszamy do naszego sklepu: http://sklep.letica.pl/73-teczki-ofertowe i na nasze aukcje na Allegro.

Chcesz wiedzieć więcej? Zadzwoń pod nr tel. 500 702 201

Oceń Wpis

Majówka 2015

Piątek, sobota niedziela – 3 dni Majówki czeka nas w tym roku. Czy już macie plany na ten wolny czas?picnic basket on green lawn

Niektórzy z nas wyjadą w dalszą lub bliższą podróż. Warto wybrać się do ciekawych miejsc w Polsce typu: zamki, piękne ogrody, gdzie nas jeszcze nie było.

Spędzenie kilka chwil poza miastem, na łonie natury przyniesie ukojenie i pozwoli odpocząć od codziennej bieganiny i zapracowania. Można wybrać się na spacer do parku lub lasu ze znajomymi lub rodziną.

Dla osób, które pragną wyjechać poza miasto, proponujemy odwiedzić Gród Grzybowo. Jest to przede wszystkim naturalna plenerowa ekspozycja Muzeum z zaaranżowaną zagrodą Gród Grzybowowczesnośredniowieczną.  Prezentowane są tu zajęcia życia codziennego oraz inscenizowane obrzędy i widowiska. W dniach 1-3 maja odbędzie się piknik edukacyjny „Majówka z historią”. Każdy przybywający na gród będzie miał możliwość nie tylko obejrzenia ludzi w tradycyjnych strojach, przy tradycyjnych zajęciach, ale będzie mógł samemu spróbować pracy dawnych rzemieślników i pobyć w warunkach z minionej epoki. Dla dzieci przygotowano zajęcia edukacyjne, gdzie poprzez zabawę będą poznawały zabytki i ich historię. Prowadzone będą warsztaty, a dla najmłodszych przygotowany zostanie wykop archeologiczny.

Również w Poznaniu będzie miało miejsce wiele wydarzeń kulturalnych i sprzyjających poznaniu nowych miejsc, na które jeszcze nie mieliśmy czasu.

"Kaiser's Castle", Poznan, PolandKto zostaje w Poznaniu może nadrobić te zaległości, tym bardziej, że w dniach 2-3 maja zaplanowana została akcja „Poznań za pół ceny”.

Połowę ceny regularnej zapłacimy przy wejściu do wszystkich oddziałów muzeum narodowego. Zniżki przygotowano też w placówkach kulturalnych. Centrum Kultury Zamek zaprasza na wystawę World Press Photo za pół ceny, a także bezpłatne zwiedzanie Zamku z przewodnikiem.

„Poznań za pół ceny” to również bezpłatne zwiedzanie Starego Browaru, zniżki na podróż meleksem po mieście, spacery po mieście z przewodnikiem i oprowadzanie po stadionie miejskim. Stary Browar rozpoczyna też sezon letni z leżakami. Będziecie mogli na nich leżakować przy dźwiękach muzyki granej na żywo – jeśli tylko pogoda pozwoli.

Dla osób preferujących ruch to właśnie 3 maja będzie najbardziej atrakcyjnym. Już o godz. 10. odbędzie się „Wrotkarska majówka” na Torze Poznań, a o godz.13 można pobiec w globalnym Archcathedral Basilica of St. Peter and St. Paul by nightbiegu –  Bieg Wings for Life World Run. O tej samej godzinie dziesiątki tysięcy ludzi w 35 miejscach na całym świecie równocześnie wystartują do ucieczki przed samochodami pościgowymi.

Podczas Wielkiej Majówki obchodzić będziemy pierwsze urodziny Bramy Poznania. W programie spotkania ze sztuką, wyspy tematyczne, koncerty (Sick Live i Rebeka), spływy kajakowe wokół Ostrowa Tumskiego.

Mobilne centrum kultury i sztuki KontenerART na Chwaliszewie zaczynie sezon 2015 już 30 kwietnia. W programie koncerty muzyki różnej, m.in.: multiinstrumentalista z Islandii M BAND, DJ HATTI VATTI i TOMASZ MAKOWIECKI.

Jak widać, Majówka 2015 zapowiada się bardzo atrakcyjnie i dlatego nie możemy się już jej doczekać.

Życzymy przyjemnie spędzonych chwil!

DrukarniaLetica.pl

Oceń Wpis

Marketing tradycyjny a marketing nowoczesny

Czy potrzebny nam marketing tradycyjny?

Marketing to sposób na sprzedaż produktu, usług poprzez promocję i wartość własnej marki.

W dobie współczesnych osiągnięć na polu nowoczesnego marketingu, coraz częściej ignoruje się ten tradycyjny. Taki stan rzeczy tłumaczony jest głównie jego niewielką efektywnością czy zbędnym narzędziem na tle ogólnego i szybkiego dostępu za pomocą nowoczesnego sposobu docierania do klienta drogą internetową.

Jednak spójrzmy jakie szerokie możliwości przedstawienia własnej oferty daje nam również marketing tradycyjny.

Świetnym rozwiązaniem okazuje się na przykład zamieszczenie na budynku siedziby firmy lub w okolicy naszego działania baneru.

Nie można zapomnieć o oklejaniu pojazdów. Jest to nic innego niż stworzenie mobilnego bilbordu, który w doskonały sposób przykuwa uwagę potencjalnych klientów, będąc tym samym świetną marką reprezentowanego przedsiębiorstwa.

W temacie tradycyjnego marketingu trzeba pamiętać też o drobniejszych formach bigstock-various-color-guides-and-a-col-48542909reklamowych, jak choćby wizytówka, teczka ofertowa na materiały dla klienta, ulotki, katalogi i foldery firmowe.

Starannie przygotowane materiały, które zostawiamy podczas spotkania handlowego nadal mają olbrzymi wpływ na wizerunek firmy. Estetycznie materiały powinny zawierać zdjęcia o odpowiedniej rozdzielczości, ciekawe treści, odpowiednią kolorystykę. Dobry jakościowo wydruk to kolejny punkt całej układanki. Dbajmy o nasz wizerunek na każdym etapie, ponieważ materiał reklamowy może równie dobrze wzbudzić dodatkową wartość w oczach naszych klientów, jak również na odwrót. Wszystko zależy od przygotowania materiałów promocyjnych na wysokim poziomie, po to, aby były przykuwające uwagę i zapadające w pamięć.

W zakresie marketingu tradycyjnego i nowoczesnego Drukarnia Letica pomoże Tobie przygotować materiały reklamowe.

Świadczymy usługi:DSC_0941

- poligrafii,

- identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa lub produktu,

- projektowania graficznego

- i wydruku materiałów reklamowych:

wizytówki, ulotki, teczki ofertowe, broszury, katalogi i foldery firmowe, banery, nalepy na samochód, naklejki, plakaty, segregatory, papier firmowy, notesy, karnety/karty rabatowe, bony/ vouchery, cenniki, dyplomy, koperty z nadrukiem.

Zapraszamy na naszą stronę: http://letica.pl/oferta/

Aby zostać zapamiętanym przez potencjalnych klientów oraz aby wzmocnić wizerunek swojej firmy, zarówno w marketingu tradycyjnym, jak i nowoczesnym, warto zaprojektować własny system identyfikacji wizualnej.

O tym już w następnym odcinku.

Zapraszamy!

http://letica.pl/

 

Marketing tradycyjny a marketing nowoczesny 5.00/5 (100.00%) 2 votes

Zakupy przez Internet czy tradycyjne?

Jakie zakupy wybieramy?

Przyjrzyjmy się dziś naszym zakupom. W jaki sposób lubimy kupować, co skłania nas do Pinterest on tabletzakupów przez Internet, a kiedy wolimy pójść do sklepu osobiście?

Zakupy przez internet cieszą się coraz większą popularnością. Z badań wynika, że już ok. 70% Polaków korzysta z tej formy nabywania dóbr. Sprawdźmy, co można zyskać, decydując się na zakupy w sieci.

 Dlaczego warto kupować w sieci?

Znajdzie się kilka powodów, które mogą nas zachęcić do zakupów internetowych:

– taniej – w Internecie często produkty maja niższe ceny. Nie wydajemy też pieniędzy na benzynę czy bilet komunikacji miejskiej, by dojechać do sklepu. Szacuje się, że zakupy w sieci to oszczędność nawet ok. 25% w porównaniu z klasycznym sposobem kupowania!

– bliżej – w zasadzie nie musimy ruszać się z kanapy, a zamówienia możemy dokonać o każdej porze dnia i nocy. Nie musisz stać w korkach i kolejkach, oszczędzasz znów czas i pieniądze. Kurier dostarczy Twoje zamówienie, więc nie musisz dźwigać zakupów czy organizować transportu przy większych gabarytach paczki.Young couple relaxing on the couch with laptop in their living r

– więcej – w sieci mamy ogromny wybór produktów, ponieważ mamy jednocześnie dostęp do większej ilości sklepów z całego kraju a nawet świata (a tylko w tym sklepie posiadają rzecz, której pragniemy). Mamy też więcej czasu na podjęcie decyzji, możemy spokojnie zapoznać się z wszystkimi parametrami produktu

– bezpiecznie – podstawą gwarancji bezpieczeństwa jest wybór sprawdzonego sklepu, z dobrą opinią.

Dla pasjonatów technologii i wszelkich ułatwień zalety te będą wystarczające. Tradycjonaliści znajdą przeciwieństwa powyższych atutów zakupów w sieci.

A może jednak zakupy tradycyjne?

Wysyłka to często dodatkowy koszt, który w porównaniu z zakupem w sklepie stacjonarnym umniejszyłby cenę końcową. Bezpieczniej jest zakupić produkt w sklepie, w którym znamy Business man working with laptop and thinking about  new projectsprzedawcę, zaś dostawę świadczą tu dodatkowo gratis. Również czasu możemy poświęcić mniej na wybór produktu, gdyż podpowiadając doradcy w sklepie czego szukamy, zaoferuje nam najlepsze rozwiązanie dla nas i poda zalety produktu. Zbyt duży wybór i ilość parametrów do porównania może nas przytłoczyć i utrudnić dokonanie decyzji podczas zakupów w sieci.

Największą przewagą zakupów tradycyjnych jest radość wynikająca z namacalności i możliwości sprawdzenia dokładnie też rzeczy, którą chcemy kupić. Możemy dotknąć faktury, zobaczyć jak na nas leży, obejrzeć z każdej strony, poczuć zapach kosmetyku, zobaczyć rzeczywisty kolorZakupy są fajne! niesfałszowany przez monitor. Indywidualny kontakt klienta ze sprzedawcą, możliwość wymiany zdań, cała otoczka i klimat zakupów może być dla kogoś istotniejsza niż zakupy bez wychodzenia z domu.

Wybór formy zakupów może też zależeć od produktu, jaki zamierzamy kupić. W sieci najczęściej kupujemy urządzenia elektroniczne, zabawki, ubrania. Częściej także zakupy spożywcze (zagonieni, zapracowani), kosmetyki, biżuterię, gadżety sportowe, meble.

Jednocześnie znajdzie się wiele produktów, które warto wziąć do ręki, by sprawdzić fakturę lub kolor artkułu. W tym miejscu wybierzemy jednak mimo wszystko tradycyjną obsługę i kontakt „face to face”.Sleepy beagle dog in funny glasses near laptop

Niech każdy dokona wyboru w jaki sposób woli dokonać zakupów w Drukarni Letica.

Zapraszamy do sklepu internetowego: www.sklep.letica.pl , jak również do naszego biura w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 104.

Zakupy przez Internet czy tradycyjne? 4.75/5 (95.00%) 4 votes

Oznaczenia zadruku

Co oznacza 4+0, 4+1, 4+4?

Wybierając w drukarni druk ulotki, wizytówki, teczki i każdego innego produktu papierniczego, należy wskazać jakimi kolorami i czy z jednej czy z dwóch stron będzie on zadrukowany.

Stosowane oznaczenia wzięły się z ilości kolorów jakich używa się w poligrafii do druku.

Już wyjaśniamy co oznacza 4+0, 4+1, 4+4.

Cyfra 4 reprezentuje druk pełnokolorowy złożony z czterech barw CMYK, cyfra 1 reprezentuje kolor czarny (K).1

Dokładna specyfika oznaczeń wygląda następująco:

4+4 - druk dwustronny pełnokolorowy z obu stron

4+1 – druk dwustronny gdzie jedna strona jest pełnokolorowa, a na drugiej występuje tylko czarny kolor

4+0 – druk jednostronny pełnokolorowy

1+1 – druk dwustronny czarno-biały z obu stron

1+0 – druk jednostronny czarno-biały2

Wysyłając zamówienie na druk materiałów reklamowych, możemy posługiwać się właśnie tymi skrótowymi oznaczeniami.

Przykładowo, gdy chcemy wydrukować wizytówkę dwustronnie zadrukowaną, oznaczymy to następująco: 4+4, a gdy jednostronnie: 4+0 (bo druga strona bez zadruku).

Zapraszamy do naszej drukarni: www.letica.pl

Oceń Wpis

Kółko grafika

Trudną pracę grafika obrazuje tzw. kółko grafika (kółko graficzne).

Tak czasami wygląda wprowadzanie poprawek w projekcie:

 

zasada-kółka-graficznego kopia2

Źródło: Internet. Kółko grafika

 

I zatoczyliśmy kółko :)

W sprawie projektów graficznych zapraszamy do Drukarni Letica w Poznaniu na ul.Grunwaldzką 104.

Kontakt telefoniczny: 500 702 201, mailowy: biuro@letica.pl

Oceń Wpis

Pocztówki z Poznania

Nadeszła wiosna, a cieplejszy wiatr zachęca nas bardziej do wycieczek, podróży. W czasach zaawansowanej techniki często wysyłamy smsy i mmsy z widokiem zwiedzanej okolicy.

Wysłana widokówka w formie papierowej naszym bliskim tym bardziej jest zaskoczeniem i miłym akcentem, że pamiętamy o kimś i chcemy podzielić się z nim wrażeniami i pięknymi widokami. Również mieszkańcy miasta wysyłając wiadomość do bliskich, mogą posłużyć się pocztówką.

Specjalnie dla tych, którzy chcieliby zatrzymać piękno miasta Poznania dla siebie lub wysłać je bliskim, sfotografowaliśmy najpiękniejsze miejsca w Poznaniu i zamieściliśmy na naszych autorskich pocztówkach. Są już do kupienia w naszym sklepie: http://sklep.letica.pl/71-pocztowki

Pocztówki z Poznania przedstawiają m.in. Stary Browar, INEA Stadion, Hala Arena, Katedra Poznańska, Park Cytadela, Jezioro Maltańskie, Centrum Kultury ZAMEK, a także mniej znane miejsca miasta.

Zapraszamy na stronę: http://letica.pl/oferta/pocztowki/

Pocztówki z Poznania 4.29/5 (85.71%) 7 votes

Uszlachetnienie lakierem UV

Jednym ze sposobów uszlachetniania druku jest lakier UV. Stosuje się go dla podwyższenia jakości produktów drukowanych, między innymi wizytówek, zaproszeń, teczek czy menu.

Najlepszy efekt uzyskuje się przy połączeniu matu folii soft oraz wysokiego połysku lakieru UV wybranych elementów. Pozwala to uzyskać unikalne efekty wizualne przyciągające uwagę.

Błyszczący lakier nałożony wybiórczo jeszcze bardziej wyeksponowany jest dzięki matowej folii. Folia natomiast dodatkowo zabezpiecza druk i dodaje sztywności wizytówce. Powoduje również, że w dotyku wizytówki są delikatne, jedwabiste.

Wizytówka z lakierem UV

Realizacja: Drukarnia Letica. Wizytówka z lakierem UV

Powierzchnia polakierowana jest z kolei śliska, co można wyczuć trzymając wizytówkę w dłoni. Lakier UV nasyca kolor, który jest pod spodem i staje się on bardziej wyrazisty. Podczas poruszania wizytówką barwa polakierowanego elementu zmienia się. Padające światło pod różnym kątem sprawia, że widzimy zamiennie głęboką barwę tła wizytówki lub srebrzystą powierzchnię.

W prezentowanym przykładzie do produkcji wizytówki użyto papieru kreda mat 350g, folii matowej soft dwustronnie oraz wybiórczo lakieru UV.

Uszlachetnienia te nadają wizytówce trwałości, elegancji, estetyki. Wizytówka z folią soft i lakierem UV jest ekskluzywna, wyróżnia się wśród innych. Zdecydowanie jest to propozycja dla wymagających osób, które cenią niestandardowe rozwiązania i wysoką jakość produktu.

Oto jedna z naszych realizacji wizytówki z zastosowaniem lakieru UV.

Zapraszamy: http://letica.pl/oferta/wizytowki/

Oceń Wpis
Strona 3 z 512345