Archiwa kategorii: Produkty Poligraficzne

KARTKI ŚWIĄTECZNE – POWRÓT DO TRADYCJI


Nie od dziś jest nam znana tradycja wzajemnego obdarowywania się kartkami z życzeniami w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Dlaczego jednak coraz częściej tylko znana, a nie praktykowana? I czy rzeczywiście wiemy o niej wystarczająco?

Mało kto z nas, jest świadomy tego, że korzenie kartek bożonarodzeniowych sięgają aż 1843 roku. Wtedy to Sir Henry Cole – pierwszy dyrektor Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie, wpadł na genialny pomysł. Ze względu na to, że posiadał wielu znajomych, ale już nie tak wiele czasu, udał się do bliskiemu mu malarza z małą prośbą. Wykonał on dla niego rysunek rodziny wznoszącej toast wraz z krótkimi życzeniami świątecznymi. Sir Cole zlecił wówczas wydrukowania ponad 1000 sztuk takich „karteczek”, aby zapewnić sobie zapas na przyszłe lata.

1

Jednakże idea pocztówek początkowo nie zyskała dużej popularności, a wysyłanie ich za granicę nie było możliwe aż do 1875. Również tego samego roku na innym kontynencie, w Ameryce Północnej, a dokładnie w Stanach Zjednoczonych, właściciel jednej z drukarni – Louis Prang, drukuje tam pierwsze pocztówki świąteczne. (Ciekawostką jest fakt, że owy pomysłodawca urodził się we Wrocławiu!)

Od tamtej pory, na całym świecie rozpoczęło się pocztówkowe szaleństwo.
Do Polski trafiły one pod koniec XIX wieku, a twórcą samej nazwy „pocztówka” jest nikt inny jak Czytaj dalej

Karty rabatowe dla utrzymania dobrych relacji z klientami

Karty rabatowe to pomysł na pozostawienie przy sobie klienta, dając mu jednocześnie dodatkowe korzyści, rabaty. Jest to zatem korzyść obopólna.

W zależności od branży, firmy spotykamy się z innym nazewnictwem tych kart: karnety, karty stałego klienta, karty lojalnościowe, karty sportowe i karty rabatowe.Smiling athletic woman running on a treadmill

Mają one wymiar jak karta kredytowa, możemy je nosić w portfelu i skorzystać przy kolejnych zakupach. Karty takie stosują powszechnie kluby fitnessu, apteki, sklepy, stacje benzynowe, firmy usługowe jak: fryzjer, kosmetyczka, a także organizatorzy imprez cyklicznych, ośrodków kulturalnych.

Jeśli często robimy zakupy w danym sklepie, uczęszczamy na zajęcia fitnessu, naszą pasją jest kino, itd. Karnety są dla nas świetnym rozwiązaniem. Upoważniają one posiadacza do określonej zniżki na usługę, pod pewnymi warunkami lub dla danej grupy docelowej.

Najczęściej jest to procentowa zniżka. Kolejne wizyty są odnotowane w karcie rabatowej, a skorzystać z niej możemy po uzbieraniu wpisów potwierdzających nasze kolejne wizyty lub zakupy.50 Percent

Jeśli i Ty chcesz, by Twoi klienci kupowali z zyskiem u Ciebie, zastosuj karty rabatowe.

Wydruk kart rabatowych można zlecić Drukarni Letica.

Zapraszamy!

Folder reklamowy. Wyróżnij swoją firmę.

Folder reklamowy – sposób na prezentację produktów i usług

Folder reklamowy to jedna z najbardziej praktycznych oraz cenionych dróg informowania klientów o produktach i usługach. Ma formę arkusza papieru złożonego jednokrotnie, czyli ma cztery strony do dyspozycji zadruku.  Zadaniem folderu jest prezentacja towarów przy użyciu druku, ilustracji i kolorów.

Folder skupia się na jednym elemencie oferty firmy lub wybranym produkcie. Jest to produkt nieco wyższej klasy niż ulotka i robi lepsze wrażenie na klientach.

Orange PuzzleJeśli posiadasz już logo oraz określone barwy firmowe, grafik projektujący folder powinien to uwzględnić. Utrzymanie reguły identyfikacji wizualnej buduje atmosferę trwałości i zaufania pomiędzy Twoją firmą a klientami.

Pomimo coraz większej powszechności internetu, ciągle te „namacalne” dowody działalności firmy w formie profesjonalnie drukowanych materiałów są najbardziej sugestywne. Wiele osób docenia taką formę kontaktu, ponieważ bez komputera i bez kłopotliwych w percepcji stron www, mogą dokładnie w spokoju, w domu po pracy przeczytać co im oferujesz.

Jaka treść powinna pojawić się najpierw, a które informacje mogą być ukryte wewnątrz folderu reklamowego? Inteligentne opracowanie pozwala na uzyskanie zaskakująco korzystnych efektów. Czy wiedziałeś, że większość ludzi wybiera potrawy z góry bądź z dołu menu? Pewne informacje, które mogą być istotne, zaakcentujmy bardziej od innych. Warto przemyśleć kolejność umieszczanych informacji, tak aby prowadziły potencjalnego klienta drogą, która doprowadzi go z przyjemnością do złożenia zamówienia Twojego produktu czy usługi.

Znając parę takich faktów, można samą kompozycją folderu zapewnić sobie bardzo atrakcyjny zwrot z marketingowych inwestycji.wzrost sprzedaży

Nie przeładuj projektu zbyt technicznym językiem zrozumiałym tylko dla Twojej konkurencji. Pamiętaj o chwytliwych dobrze rozplanowanych nagłówkach. Zaproszenie na promocyjny pokaz firmy, kupon konkursowy bądź też rabat dla klientów z daną ulotką, może znacząco zwiększyć reakcję na Twoją kampanię reklamową.

Ciekawe i efektywne foldery zaprojektują nasi graficy.

Zapraszamy do kontaktu.

Drukarnia Letica

Czcionka i typografia

Dlaczego czcionka i typografia są ważne?

Czcionka to jeden z ważniejszych elementów w przekazie reklamowym. Tworząc logo i identyfikację wizualną firmy, wybieramy już czcionkę, która będzie towarzyszyć nam we wszelkich materiałach reklamowych. Przynajmniej dla spójności odbioru i wzmocnieniu profesjonalizmu firmy być tak powinno, a przynajmniej winien zostać zachowany pewien ład i estetyka przy łączeniu z innymi czcionkami.

Czytelność materiałów reklamowych jak np. wizytówka czy folder reklamowy wpływa w dużej mierze na jego odbiór. Dobrze dobraną czcionkę pod względem kroju pisma, wielkości, grubości dobrze się czyta, nie męczymy przy tym nadmiernie wzroku i chcemy się zapoznać z danym tekstem. To samo dotyczy doboru czcionki i typografii stron internetowych dla zachowania optymalnych właściwości optycznych.

typografiaWybierając czcionkę, pamiętajmy, że w tekstach używamy polskich znaków. Brak znaków diakrytycznych naraża nas na dorabianie ich samodzielnie, co widać w wielu przykładach reklam firm. Typowe rozwiązanie to zasada „jak nie masz ogonka – użyj przecinka”. Dołączane elementy są często niedopasowane do wielkości liter, tworzone z wycinków liter, doklejane z innego typu czcionki.

W języku polskim jest dziewięć liter tworzonych za pomocą znaków diakrytycznych: ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż. Do sprawdzania czy dany font posiada polskie litery diakrytyczne, używa się często zdania: „Zażółć gęślą jaźń”. Jest to najkrótsze znane zdanie, które zawiera wszystkie polskie litery diakrytyczne.

Jako spektakularny przykład zastosowania polskich znaków diakrytycznych niezgodne z jakąkolwiek normą typograficzną i estetyczną mogą służyć banknoty najnowszej emisji.

Sztuka użytkowa zajmująca się estetyką szaty graficznej publikacji to typografia. Inaczej ujmując to ogół zagadnień dotyczących projektowania drukowanych liter i innych znaków pisarskich oraz wzajemnych relacji pomiędzy tymi znakami i grupami znaków.

W opracowaniu graficznym ważne jest poprawne spacjowanie znaków i kerning (regulowanie odległości miedzy 2parami znaków). Błędy w tym zakresie skutkują na przykład tym, że znaki zbyt mocno nachodzą na siebie lub są nierównomiernie rozłożone w słowie, zdaniach. Można sobie wyobrazić połączenie powyższych błędów i tym samym nieestetyczny, nieczytelny wygląd tekstu. Nawet dla laika konstrukcja taka staje się nieprzystępnym opracowaniem.

Projektując materiały reklamowe, warto wybrać doświadczonego grafika, dla którego typografia jest bardzo ważną sprawą i który dobierze nam czcionkę pasującą do klimatu przekazywanych informacji.

Zapraszamy do kontaktu z naszą drukarnią i naszymi grafikami.

www.letica.pl

 

Organizacja ślubu. Zaproszenia ślubne

Zaproszenia ślubne

Organizując ślub i wesele, mamy do załatwienia całą listę spraw. Jest to nowe doświadczenie dla nowożeńców, dlatego stres i zbliżająca się data ślubu powodują, że łatwo o czymś zapomnieć.

Jedną z pozycji koniecznych do zorganizowania są zaproszenia i zawiadomienia ślubne. Jest to jedno z tych przyjemnych rzeczy, które dotyczą strony estetycznej.zaproszenie ślubne1

Wybór stylu zaproszeń warto dostosować do całości oprawy organizowanej uroczystości zaślubin i weselnej, zarówno pod względem tematyki jak i kolorystyki.

Możemy wybrać zaproszenia w stylu ekskluzywnym, eleganckim, retro czy humorystycznym. Wiele par chce zindywidualizować swoje zaproszenia poprzez umieszczenie na nim swojego zdjęcia. Mogą być one jednocześnie pamiątką dla gości, dlatego warto postarać się o miłe niestandardowe akcenty.zaproszenie ślubne2

Wszystkie Młode Pary zapraszamy do realizacji swoich projektów w Drukarni LETICA.

Stawiamy przede wszystkim na jakość wykonania zaproszeń ślubnych, dlatego w każde realizowane zlecenie wkładamy całe serce i duszę, dbając o najmniejsze szczegóły. Podpowiemy jak zapisać pliki, aby efekt końcowy był w pełni satysfakcjonujący i niepowtarzalny.

zaproszenia ślubne 3Mamy również do zaproponowania wiele rodzajów własnych projektów. Opieramy się na szerokim wachlarzu, najwyższej jakości papierów ozdobnych – dopasowanych do konkretnych zaproszeń. Do zaproszeń dobieramy również tak samo piękne i eleganckie koperty ozdobne w różnych formatach w różnych kolorach.

O zaproszeniach ślubnych warto pomyśleć odpowiednio wcześniej. Wybór projektu lub opracowanie go samemu może zająć co najmniej kilka dni.

Drukując zaproszenia musimy mieć również sporządzoną już listę gości, aby umieścić ich nazwiska w zaproszeniach.zaproszenia-slubne-smile-2 (1)

Po odbiorze wydrukowanych zaproszeń z drukarni trzeba jeszcze dostarczyć je gościom. Najczęściej odwiedza się gości osobiście, co pozwala przy okazji poznanie się z rodziną narzeczonej/ narzeczonego. Zajmie nam to zapewne sporo czasu, mając na uwadze, że trzeba umówić się z zapraszaną osobą w dogodnym terminie i dojechać do jego miejsca zamieszkania.

Bezpiecznym terminem zadbania o wydruk zaproszeń jest minimum trzymiesięczny okres przed datą ślubu.

Zapraszamy serdecznie do kontaktu z Drukarnią Letica: www.letica.pl

Więcej wzorów zaproszeń ślubnych znajdziecie tutaj,

a w kolejnych zakładkach np. zawiadomienia ślubne, winietki, zawieszki na alkohol, koperty ozdobne.

Jak przygotować się do ślubu? Przesądy ślubne

Jak przygotować się do ślubu?

Przesądy ślubne

Przygotowując się do tej niezwykłej uroczystości, jakim jest ślub, trochę z przymrużeniem oka zapraszamy do zapoznania się z przesądami z nim związanymi.

Przesądy ślubne bywają zabawne, ale w polskiej tradycji stanowią nieodzowny element ceremonii ślubnej, czasami nawet dla osób nie wierzących w nie.

młoda para. ślubOkazuje się, że aby mieć udane małżeństwo, należy przestrzegać wiele obyczajów i powinności.

Jednym z najbardziej znanych przesądów jest data ślubu. Dla trwałości małżeństwa najlepiej zawrzeć je w miesiącu z literką „r” w nazwie, o pełnej godzinie, w wybranym dniu tygodnia (np. poniedziałek – zdrowie, wtorek – bogactwo).

Każdy zna przesąd dotyczący ubioru Panny Młodej, aby miała ona coś białego, coś niebieskiego, coś nowego, starego i pożyczonego, co oznacza otrzymanie wszelkich łask i dostatku na nowej drodze życia. Narzeczona powinna kupić swojemu wybrankowi koszulę do ślubu, a on jej pantofelki.

panna młodaSą też mniej znane zwyczaje dot. np. butów, które powinny stać co najmniej jeden dzień przed ślubem na parapecie dla zapewnienia szczęścia. Ubrań, butów, obrączek nie należy dawać innym do przymierzenia, a w pantofelkach i garniturze Młoda Para powinna trzymać pieniądze.

Należy wiedzieć, którą stopą przekraczać próg kościoła (prawą), iść zgodnym krokiem. Obsypani ryżem lub monetami, do tego w domu weselnym przywitają nas chlebem i solą, będziemy mieć zapewnione bogactwo.

Wszystkie te i inne obyczaje, które przekazywane są dalej, stają się już tradycją i choćby jeden element na pewno zagości również na Waszym ślubie. Które z nich są dla Was tradycją i przestrzegacie ich, a które są typowym przesądem?

Organizując ślub i wesele, pamiętajmy przy tym wszystkim, że ważne jest Wasze wspólne uczucie i jeśli nie obsypią Was ryżem, to my już teraz życzymy Wam bogactwa i szczęścia. Jeśli Wy tego pragniecie i w to wierzycie, to żadna brakująca literka nie ma większej mocy od Waszej.

Ze swej strony służymy pomocą w przygotowaniu Waszych indywidualnych zaproszeń i zawiadomień ślubnych, winietek, zawieszek itp., aby upiększyć ten wspaniały moment ślubu.

Zapraszamy na stronę: http://sklep.letica.pl/6-zaproszenia-slubne

lub kontaktu telefonicznego: 500 702 201

 

Teczki ofertowe. Jak łatwo i skutecznie zareklamować swoją firmę.

4W obecnych czasach reklamy nigdy dość, jako że reklama jest dźwignią handlu. Tym razem zwracamy uwagę na teczki ofertowe (firmowe), które to mogą być bardzo skutecznym przekazem reklamowym. Na teczkach można umieścić dowolną grafikę, która skutecznie będzie przyciągać uwagę potencjalnego klienta, logo firmy czy chwytliwe motto.

Kiedyś teczki postrzegano jako produkt o czysto funkcjonalnym charakterze i nie dostrzegano ich marketingowego potencjału. Teczka podobnie jak np. firmowy papier listowy umożliwia łatwiejsze zapamiętanie danej marki, stanowi więc szybką i tanią metodę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Estetyka wykonania teczki

Skoro ma ona pełnić funkcje reklamowe, należy zadbać o estetykę i staranność wykonania oraz zastosowaną technologię druku.

6Odpowiedni rodzaj papieru (karton graficzny lub kreda o wysokiej gramaturze w wersji błyszczącej albo matowej) zapewni estetykę i trwałość teczki. Pamiętajmy o odpowiednim wykończeniu teczki. Najlepszym rozwiązaniem jest powleczenie powierzchni lakierem dyspersyjnym, który zabezpiecza nadruk oraz papier przed ścieraniem, a także nie dopuszcza do zblaknięcia kolorów, intensyfikuje połysk oraz głębię matu.

Dodatkowo można również zastosować foliowanie lub położyć wybiórczo lakier UV. Lakierem podkreślimy wybrane elementy szaty graficznej, np. logo firmy. Takie uszlachetnienia druku zwiększają atrakcyjność produktu i są pozytywniej odbierane przez klientów. Punktowe UV często wybierają firmy, które szczególnie dbają o swój prestiż.

Zadania podstawowe teczki ofertowej

Głównym zadaniem teczki firmowej jest przechowywanie lub przekazywanie oraz porządkowanie dokumentów. W zależności od przeznaczenia wyróżniamy teczki na dokumenty, teczki promocyjne oraz konferencyjne, a także cieniutkie teczki ofertowe, do których wkładane są pojedyncze dokumenty jak np. oferty lub zapytania handlowe.

Teczki biguje się (estetycznie zagina podczas zabiegu introligatorskiego) w odpowiednim miejscu. Dane przeznaczenie teczki wyznacza grubość grzbietu teczki (jeśli ma ona pomieścić więcej kartek, będzie grubsza).

5Ciekawy projekt graficzny, spójny z grafiką firmowej wizytówki i innych materiałów reklamowych oraz staranność wykonania teczki ofertowej zapewni nam pozytywny, profesjonalny wizerunek i będzie świetną reklamą naszej firmy. Materiały reklamowe i dokumenty przekazywane w estetycznej teczce ze specjalnym miejscem na wizytówkę podnoszą również atrakcyjność oferty i poprawiają nasz wizerunek w oczach klientów.

Prezentujemy teczki ofertowe, które wykonaliśmy w naszej Drukarni Letica.

Chcemy wydrukować również Tobie atrakcyjną teczkę firmową.

Zapraszamy do naszego sklepu: http://sklep.letica.pl/73-teczki-ofertowe i na nasze aukcje na Allegro.

Chcesz wiedzieć więcej? Zadzwoń pod nr tel. 500 702 201