Drukarnia » Oferta » Katalogi Reklamowe – Druk Katalogów

Katalogi Reklamowe - Druk Katalogów

Czym są Katalogi Reklamowe?

Pojęcie katalog produktowy ma wiele definicji. Może być to zarówno folder zawierający spis produktów jakie oferuje firma (niekiedy wraz z cenami), jak i broszura ze zdjęciami w formie portfolio firmy, którym można pochwalić się przed klientem na różnego rodzaju targach czy spotkaniach biznesowych. Jednym słowem w takich katalogach możesz zawrzeć wszystko to, co chcesz pokazać światu. Taka broszura reklamowa należy do ekskluzywnych form promocji firmy. Dodatkowo aby jeszcze bardziej wyróżnić katalog reklamowy warto pomyśleć o uszlachetnieniach, których wybór jest naprawdę ogromny. Form w jakich może on zostać zrobiony jest wiele : folder, katalog produktowy, broszura informacyjna, gazetka, cennik czy zestawienie. Wszystkie te druki reklamowe mają za zadanie zwiększyć prestiż firmy, oraz są to sposoby na doprowadzenie do wzrostu sprzedaży. Zapraszamy więc do lektury naszej strony, gdzie postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości na temat tajników poligrafii i druku katalogów.

Druk katalogów reklamowych -co to jest katalog produktowy i do czego służy?

Katalogi drukowane mają wiele funkcji, które połączone w całość tworzą porządną reklamę, która z pewnością zwiększy sprzedaż oraz prestiż firmy. Jest to również świetna wizytówka Twojej Firmy. Nie będziemy  więc owijać w bawełnę i wypiszemy wszystkie najważniejsze funkcje katalogów, a Ty sam oceń, czy taka forma reklamy jest odpowiednia dla Twojej Firmy.

 

Katalogi produktowe mają za zadanie:

  • Zapoznać potencjalnego klienta z produktami, jakie oferuje firma.
  • Sprawić, że klient optycznie zapamięta logo, nazwę firmy oraz produkty lub usługi, jakie może w niej dostać. Jest to więc idealna opcja dla wzrokowców.
  • Pokazać firmę z dobrej strony, zaprezentować swoje usługi w prestiżowy sposób.
  • Przekonać klienta, że to właśnie Twoją firmę powinien wybrać.
  • Stworzyć zestawienie z gotową ofertą produktów oraz cennik.
  • Zaprezentować ekskluzywne portfolio firmy, którym można pochwalić się przed klientami oraz firmami współpracującymi.
  • Wyróżnić się na tle konkurencji nowoczesnym designem i nietuzinkową formą reklamy.
  • Stać się niestandardowym narzędziem marketingowym do szkoleń, targów i kursów.
  • Wprowadzać nowych pracowników w życie firmy, bez pominięcia istotnych informacji.
  • Uzupełnić inne materiały reklamowe takie jak ulotki i wizytówki.
  • Rozszerzyć grono odbiorców oferty i stworzyć możliwość poznania produktów przez osoby, które nie korzystają z mediów społecznościowych.

Odpowiednio dobrany papier, doskonale wykonana oprawa oraz dodatkowe uszlachetnienia stworzą razem obraz niezwykle prestiżowego, wyjątkowego produktu.

Druk katalogów reklamowych na każdą okazję.

Katalogi firmowe nadadzą się idealnie jako gadżety biznesowe na takie wydarzenia jak targi, konferencje, spotkania biznesowe, czy też jako produkt reklamowy na bezpośrednie spotkanie z klientem. Świetnie sprawdzą się także w roli dodatku do zakupionych produktów. Nawiązując w ten sposób więź z klientem, jest duże prawdopodobieństwo, że będzie on zainteresowany dalszym korzystaniem z usług Twojej Firmy. Będzie to świetna zachęta do współpracy, która stworzy możliwość uzyskania stałego klienta. Katalogi produktowe są również świetnym materiałem firmowym do zaprezentowania na zjazdach i spotkaniach firmowych. Jeśli więc Wasza Firma współpracuje z przedsiębiorstwami zagranicznymi, warto rozważyć wykonanie katalogów w innych wersjach językowych, na przykład katalogi w języku angielskim lub katalogi w języku niemieckim. Dopasowany język katalogów do potencjalnego partnera lub klienta to bowiem połowa sukcesu.

Katalogi Reklamowe - najpopularniejsze formaty katalogów.

Najpopularniejsze standardowe formaty i rozmiary katalogów:

  • katalogi A4 w pionie  (wymiary katalogów : 210x297mm)
  • katalogi A4 w poziomie  (wymiary katalogów : 297x210mm)
  • katalogi A5 w pionie  (wymiary katalogów : 148x210mm)
  • katalogi A5 w poziomie  (wymiary katalogów : 210x148mm)
  • katalogi A6 w pionie  (wymiary katalogów : 105x148mm)
  • katalogi A6 w poziomie  (wymiary katalogów : 148x105mm)
  • katalogi B4 w pionie (wymiary katalogów : 250x353mm)
  • katalogi B4 w poziomie  (wymiary katalogów : 353x250mm)
  • katalogi B5 w pionie  (wymiary katalogów : 176x250mm)
  • katalogi B5 w poziomie  (wymiary katalogów : 250x176mm)
  • katalogi DL pionowo  (wymiary katalogów : 99x210mm)
  • katalogi kwadratowe o wymiarze 120x120mm
  • katalogi kwadratowe o wymiarze 210x210mm

Inne, niestandardowe wymiary katalogów również są oczywiście możliwe do wykonania. W razie pytań o formaty broszur zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub o wiadomość mailową na biuro@letica.pl.

Rodzaje papierów standardowych do katalogów i ich gramatura.

 

Do druku katalogów najczęściej wykorzystywany jest tak zwany papier kreda, czyli papier kredowy powlekany. Cieszy się on swoją popularnością, gdyż jest on wysokiej jakości papierem powlekanym, odpornym na uszkodzenia. Papier kredowy jest dostępny zarówno w wersji mat, jak i błysk. Dodatkowo szeroki wybór gramatur daje nam wiele możliwości, dzięki czemu jest to jeden z najpopularniejszych papierów do produkcji katalogów.

 

Rodzaje i gramatury papieru do druku katalogów:

 

  • papier kreda mat 130g
  • papier kredowy matowy 170g
  • papier kreda mat 250g
  • kreda mat 300g
  • kreda matowa 350g

 

 

  • papier kreda błysk 130g
  • papier kredowy błyszczący 170g
  • papier kreda z połyskiem 250g
  • kreda błysk 300g
  • papier kreda błysk 350g

 

 

Najczęściej gramatura okładki jest nieco większa niż wnętrze katalogu reklamowego. Każda strona katalogu produktowego poza uszlachetnieniami wybranymi przez klienta, jest pokryta lakierem dyspersyjnym. Podstawową jego rolą jest dodatkowe zabezpieczenie katalogów przed ścieraniem się farby. Zastosowanie lakieru dyspersyjnego jest w naszej drukarni usługą standardową i stosujemy go przy produkcji wszystkich katalogów wykonywanych offsetowo. Lakier dyspersyjny nie zmienia wizualnego odbioru katalogu, a jedynie tworzy barierę ochronną i  dodatkowo zabezpiecza druk. Stawiamy na jakość, dzięki czemu masz pewność, że produkt jaki dla Ciebie stworzymy będzie doskonałej  jakości.

Katalogi nie zawsze muszą być formą reklamy. Wiele osób pod pojęciem katalog ma na myśli dzienniczek, dziennik szkolny, czy też weterynaryjne książeczki zdrowia. Do wykonania produktów tego typu, czyli przeznaczonych do zapisu, lub z możliwością wstawienia pieczątki, należy wykorzystać papier niepowlekany (najczęściej papier offsetowy), który umożliwia swobodny zapis stron.

 

Kolory do druku - kolory CMYK i ich RGB.

 

W naszej drukarni standardowy druk wykonywany jest w kolorystyce CMYK. Tłumacząc najprościej jest to zestawienie czterech podstawowych kolorów farb drukarskich wykorzystywanych powszechnie w druku kolorowym. Zestawienie tych 4 kolorów pozwala uzyskać prawie każdy kolor, jaki jesteśmy w stanie zobaczyć. Przedstawienie koloru w CMYK polega na określeniu odpowiednich proporcji każdego koloru tak, aby razem tworzyły odpowiednią barwę. Kolory jakie składają się na CMYK to cyjan, magenta, żółty oraz czarny. Nazwa kolorystyki pochodzi od angielskich nazw tych kolorów :  C – cyan, M – magenta, Y – yellow, K – key colour, black.

 

 

#00FFFF

 

 

 ‎#FF00FF

 

 

#FFFF00

 

 

#000000

 

 

 

W kolorystyce CMYK jesteśmy w stanie uzyskać prawie wszystkie możliwe kolory. Słowo prawie pojawia się w tym zdaniu z tego względu, że  CMYK nie daje możliwości stworzenia kolorów metalicznych, oraz intensywnie neonowych. Aby otrzymać kolory takie jak srebrny metaliczny, złoty metaliczny, miedziany metaliczny lub np, intensywnie pomarańczowy musimy wykorzystać system identyfikacji kolorów PANTONE, nazywany potocznie piątym kolorem. Jeśli więc w identyfikacji wizualnej Twojej firmy znajduje się kolor PANTONE, również możemy wykonać produkt w takiej kolorystyce. Zapraszamy do kontaktu!

 

Rodzaje opraw książek i katalogów.

 

Oprawa jest to krótko mówiąc połączenie wkładu z okładką. Rodzaj oprawy zależny jest od grubości katalogów. Oznacza to, że wpływ na to, jaką metodą będzie ona wykonana zależy zarówno od ilości stron, jak i gramatury papieru jaki zostanie użyty do produkcji katalogów. W naszej drukarni oferujemy pięć rodzajów opraw. Są to : oprawa zeszytowa za pomocą zszywek, oprawa zszywkami oczkowymi, oprawa klejona, oprawa szyto-klejona i oprawa spiralna. Po podjęciu decyzji odnośnie ilości stron i grubości papieru, możemy zatem przejść do dopasowania odpowiedniej dla takich wytycznych oprawy. Oto informacje, kiedy i gdzie mogą zostać wykorzystane poszczególne łączenia, oraz na czym one polegają :

 

 

Oprawa zeszytowa za pomocą zszywek

Oprawa, polegająca na zszyciu na pomocą dwóch odpowiednio usytuowanych zszywek. Jest zalecana do katalogów reklamowych o niewielkiej ilości kartek. Jest to najpopularniejsza forma łączenia katalogów o małej ilości stron, odpowiednia do katalogów z miękką okładką.

Oprawa za pomocą zszywek oczkowych 

Eurozszywki, czyli zszywki oczkowe podobnie jak zwykłe zszywki są przeznaczone do broszur o niewielkiej ilości stron. Ich funkcją jest nie tylko zszycie i złączenie folderu. Dzięki zaokrąglonym wystającym zszywkom umożliwiają one wczepienie go do segregatora. Nadają się tylko do katalogów z miękką okładką.

Oprawa klejona – katalog reklamowy

Jest to rodzaj łączenia katalogu produktowego wykorzystywany do katalogów o większej ilości stron. Polega na sklejeniu dużej ilości równo ułożonych kartek dużą warstwą kleju. Ta metoda zalecana jest przy druku katalogów grubszych. W przypadku katalogów cienkich klej może „nie złapać” wszystkich kartek, przez co mogą się one odklejać i wypaść z katalogu reklamowego.

Oprawa szyto-klejona książek 

Idealna do katalogów z twardą okładką. Nadaje się świetnie do książek, ze względu na swoją trwałość. Druk książek i katalogów z twardą okładką polega na wykorzystaniu tektury litej. Z zewnątrz jest ona oklejana oklejką, a wewnątrz wklejana jest wklejka. Dzięki temu książka wygląda estetycznie i solidnie.

Oprawa spiralna magazynów

Katalogi spiralne są to katalogi z oprawą spiralną, która umożliwia swobodne przewracanie stron katalogu produktowego bez niszczenia i zagniatania ich. Kartkę można obrócić nawet o 360 stopni! Ze względu na ograniczoną ilość miejsca na spirali, katalogi z takim łączeniem nie mogą zawierać zbyt dużej ilości stron.

 

Uszlachetnienia druku.

 

Uszlachetnienia są elementem katalogu reklamowego, który mimo, iż nie jest obowiązkowy cieszy się sporą popularnością. Rodzajów uszlachetnień mamy wiele, a do najczęściej stosowanych należy użycie folii. Do wyboru mamy 3 rodzaje folii : folia mat, folia błysk, oraz folia soft, która zapewnia nie tylko odczucia wizualne, ale również dotykowe. Dodatkowo niekiedy klient decyduje się na lakier UV nakładany wybiórczo. Jest również możliwość wykonania katalogów produktowych ze srebrzeniem lub złoceniem, a także tłoczeniem – wybór uszlachetnienia zależy od indywidualnych potrzeb klienta oraz dostosowania projektu do wybranego uszlachetnienia. Jeśli jeszcze nie wiesz, jakie uszlachetnienie sprawdzi się i wyróżni w przypadku Twojego katalogu firmowego, zadzwoń, a my chętnie doradzimy Ci na co warto zwrócić uwagę, oraz powiemy co uwzględnić podczas przygotowywania projektu, aby możliwe było użycie konkretnego uszlachetnienia.

 

Uszlachetnienia:

 

  • Folia matowa

    Folia mat ma dwie podstawowe funkcje. Ma ona za zadanie chronić przed uszkodzeniami, usztywnić papier oraz dodać walorów estetycznych poprzez zmatowienie druku. Może ona stać się również podstawą do zastosowania lakieru UV nakładanego wybiórczo.

  • Folia soft

    Efektem optycznym po zastosowaniu folii soft jest (podobnie jak w przypadku folii mat) zmatowienie zadruku. Kolejną z jej funkcji odkrywamy jednak dopiero po dotknięciu katalogu. Zaaplikowana folia soft jest bowiem niezwykle przyjemna w dotyku, przypomina zamsz. Dodatkowo chroni ona produkty firmowe przed uszkodzeniami i jest wspaniałym podłożem do lakieru UV nakładanego wybiórczo, który cudownie wyróżni się i będzie bardziej widoczny na tle folii soft.

  • Folia błyszcząca

    Jeśli szukasz wykończenia, które podkreśli i podbije kolory, folia błysk to doskonały wybór. Dodatkowa ochrona i zabezpieczenie oraz połysk, który nadaje folia dodadzą Twoim katalogom profesjonalnego charakteru i blasku.

  • Lakier UV

    Jest to uszlachetnienie, które zwykle łączymy z folią, która nadaje matowego wykończenia produktom. Jest tak ponieważ lakier UV jest nakładany wybiórczo na poszczególne elementy (np. zdjęcie na okładce) i wyróżnia je spośród pozostałej części. Nadaje on błysku elementom, na które jest on naniesiony. Po połączeniu z matową folią lakier UV będzie bardziej widoczny.

 

DARMOWA WYSYŁKA

 

Nie musisz się obawiać o odbiór katalogów reklamowych ani przesyłkę! Katalogi dostarczamy bezpłatnie pod jeden wskazany adres w Polsce. Nie przejmuj się zatem odbiorem zamówienia, my się tym zajmiemy. Jest również możliwość wysyłki pod więcej niż jeden adres, po uprzednim uprzedzeniu i za dodatkową opłatą. Jeśli interesuje Cię wysyłka pod więcej niż jeden adres skontaktuj się z nami.

Masz jeszcze jakieś pytania? Zadzwoń lub napisz na naszego maila biuro@letica.pl. Chętnie doradzimy Ci oraz rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Zapraszamy do kontaktu!

 

Druk Katalogów Poznań

 

Jesteśmy drukarnią z Poznania, która oferuje swoje usługi w całej Polsce. W naszej ofercie mamy druk katalogów szytych, druk katalogów klejonych, druk folderów reklamowych oraz druk cyfrowy katalogów. Jeśli więc chcesz, abyśmy wykonali katalog według własnego projektu, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Robimy takie produkty jak broszura informacyjna czy broszura reklamowa i wiele, wiele więcej. Masz jakieś zagwozdki? My z chęcią wyjaśnimy Ci:

  • co to jest druk offsetowy, na czym polega?
  • druk offsetowy a cyfrowy – jakie są różnice?
  • czym jest papier offsetowy?
  • jakie są rodzaje papieru do druku?
  • jaka jest gramatura papieru do drukarki?
  • co to jest gramatura papieru?
  • do jakich druków nadaje się papier kredowy powlekany?
  • jak przygotować katalog do druku?
  • co to jest folder?

Nie czekaj więc i zadzwoń : 500 702 201     lub  500 702 501